Handelsvillkor


Allmän information

GG
CVR-nr.: 37147338
Langelinie 79
8471 Sabro, Danmark
Mail: gg@gorillagrow.dk
Telefonnr.: +45 31185701

Telefon kundtjänst måndag – fredag från 09:00 till 14:00


Personuppgifter

Företaget förstår och respekterar vikten av privatliv på internet. Företaget kommer inte ge vidare personuppgifter till en tredje part. Företaget kommer under inga omständigheter sälja ditt namn, adress, e-postadress, kreditkortsinformation eller personuppgifter. Kort sagt, det som blir köpt eller talat om – stannar i butiken.


Vi är nu e-märke godkänt hos GorillaGrow. 
E-märket är ett danskt certifieringssystem, som arbetar med en förtroendefull e-handel mellan kunder och säljare. Med e-märket är du skyddad via ett köpskydd på upp till 10.000 kr per handel, Samtidigt blir vi som säljare kontinuerligt kontrollerade, så du är säkrad en trygg och genomskinlig e-handel. E-märket är en nonprofit organisation startad i 2000 av Konsumentrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Läs mer på emaerket.dk


Prismatch

Vi prismatchar alla våra varor. Det betyder, att ser du en vara någon annanstans billigare än vi har på vår sida – självklart en identisk produkt, så får du såklart den till samma pris och ytterligare 5% rabatt på produkten. Det SKA vara från andra svenska butiker. Det gäller givetvis inte varor som är på rea eller liknande.


Frakt

Vi skickar alltid leveranserna i våra neutrala/diskreta förpackningar. Vi vill under inga omständigheter skicka på ett annat vis, då vi värdesätter våra kunders sekretess.


Leverans

Leveranstid
GG – GorillaGrow har en leveranstid på 3-5 dage. Alla våra varor skickas via BRING.

Leveranspriser

Pakkeshop:
0-20kg 125,- inkl. moms.
20-40kg 250,- inkl. moms.
40-60kg 375,- inkl. moms.
60-80kg 500,- inkl. moms.

Privat omdeling:
0-20kg 190,- inkl. moms.
20-40kg 380,- inkl. moms.
40-60kg 570,- inkl. moms
60-80kg 760,- inkl. moms.

Palle:
80-750kg 1595,- inkl. moms.

OBS:
En beställning paketeras och skickas inte bara baserat på ordningens viktklass, utan även baserat på innehållets dimensioner och volym.

Vissa produkter har så stora dimensioner att de inte kan packas i vanliga kartonger och därför skickas på en pall, trots att de inte väger mellan 80-750 kg.


Chattfunktion

På vår webbplats hittar du en tillgänglig chattfunktion där du kan ställa frågor etc. Vi svarar så snart som möjligt. Denna chatt är tillgänglig måndag – fredag från 9 till 14.
Utöver detta är du alltid välkommen att skicka ett privat meddelande via vårt Facebook-konto.


Betalning

Betalning på gorillagrow.se sker via:

  • Kreditkort (Visa, Mastercard, Maestro)
  • Direkt banköverföring (Genom direkt banköverföring skyddas du inte av “indsigelsesordningen“)

Alla belopp är i SEK och är inkl. moms. Vi tar inte avgifter vid kortköp och beloppet dras först när varan har skickats. GorillaGrow använder en godkänd betalningsserver, som krypterar all kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Som betyder, att man inte kan läsa din information.


Återbetalning, byte och returer

När det blir avtalat återbetalning, bedes ni skicka er bankinformation, så vi kan föra över det avtalade beloppet. Vid byte eller retur bedes ni kontakta GorillaGrow via mail: gg@gorillagrow.dk


Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss. Ångerfristen börjar löpa från den dagen du mottagit varan. Om du har beställt flera varor i samma köp, men dem kommer enkelvis, börjar ångerfristen när du mottager sista varan.

Har du handlat flera partier eller delar, utlöper fristen 14 dagar efter den dag, du tar emot sista partiet eller delen. Fristen innebär att du har 14 dagar från att du tar emot varan/varorna till att meddela oss, att du har ångrat ditt köp. Du kan skicka mail till gg@gorillagrow.dk eller använda ångerrättsformuläret, som du hittar längst ner under handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan, utan att meddela oss först.


Returer

När du meddelar oss, om att du ångrar ditt köp, har du 14 dagar att skicka tillbaka varan till oss.
Du står själv för kostanden vid retur och det är du som står att betala, vid eventuell skada under transporten.


Varans skick, när du skickar i retur

Om varan har sjunkit i värde, och det beror på att du har använt den på en sådant sätt än som var nödvändigt för att bestämma varans art, egenskaper och funktion, kommer du bara få en del av köpesumman tillbaka. Beloppet du får tillbaka beror på varans kommersiella värde, och vid vissa tillfällen, kan det innebära att du bara får fraktkostnaden tillbaka.

Vi rekommenderar, att du skickar varan i orginalförpackningen. Om orginalförpackningen saknas, kan det möjligtvis innebära en värdeminskning av varan.


Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp, får du dina pengar tillbaka. Om varan anses ha en värdeminskning, drar vi av den summa, du själv står för.

Vi återbetalar hela summan, även inkluderat leveranskostnaden (detta gäller inte om du har valt något annat än den billigaste leverans metod, som är vår vanliga leveransmetod, som vi erbjuder), senast 14 dagar från dagen, där vi har tagit emot ditt meddelande om ångerrätt.

Vi skickar tillbaka pengarna till samma betalningsmedel, som du använde vid köpet, om inte annat har blivit avtalat. Vi betalar först tillbaka när vi har mottagit varan, om du inte skickar en dokumentation på att den har blivit returnerad.

Varan skickas till:

GG – GorillaGrow
Langelinie 79
8471 Sabro, Danmark


Garanti

När du handlar hos oss som konsument, gäller konsumenttjänstlagens regler. Detta innebär att du har en garanti på 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan i retur.

Om din reklamation är motiverat, betyder det att du antingen kan få varan reparerat, bytt, pengarna tillbaka eller rabatt på varan, beroende på situationen. Du ska reklamera inom “rimlig tid” efter, att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom 2 månader efter, att felet har hittats, kommer reklamationen alltid bli godkänd.

Om reklamationen är godkänd, återbetalar vi fraktkostnaden (inom rimliga gränser). Varan ska skickas tillbaka i en förpackning. Kom ihåg att få kvitto när du skickar varan, så vi kan återbetala fraktkostnaden. Reklamation gäller inte vid skador på produkten orsakat av konsumenten.


Sekretesspolicy  

Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss: Namn, adress, tlf.nr och e-mailadress.

Vi registrerar och ger vidare personuppgifter, som är nödvändiga för att kunna skicka varan till dig. Personuppgifter ges vidare till GLS, för att kunna använda deras tjänster. Det som ges vidare är: Namn, adress, tlf.nr och e-mailadress.

Personuppgifter registreras hos GG och sparas i 5 år, sedan raderas uppgifterna.

Vi samarbetar med flera andra företag, som sparar och behandlar data. Företagen behandlar endast uppgifterna för vår räkning och får inte använda informationen för egna ändamål.

Vi samarbetar bara med databehandlare i EU eller i länder, som kan ge din information tillräckligt skydd.

Personuppgiftsansvariga på Gorillagrow.dk är GG.

Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du tycker att uppgifterna är felaktiga, har du rätten att ändra informationen. I vissa fall har vi skyldighet att radera dina personuppgifter, om du ber om detta. Det kan till exempel vara när dina personuppgifter inte är nödvändiga, i det syftet vi ska använda dem. Du kan kontakta oss, om du tycker att dina personuppgifter har använts i ett syfte, som strider mot lagstiftningen. du kan kontakta oss på: gg@gorillagrow.dk.


Behandling av klagomål

Om du som konsument vill klaga över ditt köp, ska du kontakta gg@gorillagrow.dk. Om vi inte hittar en lösning tillsammans, kan du skicka en klagan till:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Bor du i ett annat EU-land än Danmark, kan du klaga till EU-kommisionens online klagomål portal här – http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren är senast uppdaterade d. 29.08.2019